På Kvitsundhelga hadde Vigdis en tale om den rike mannen og Lasarus. Lasarus var fattig og ydmyk, og kom til himmelen. Den rike mannen hadde ikke hatt noen bruk for Gud, var hovmodig og eiesyk, og kom ikke til himmelen.
Men det som egentlig fascinerte meg var det at den "rike mannen", han heter ikke noe! Lasarus heter Lasarus, men den rike mannen... Han heter bare rik mann, han. Da er mitt spørsmål: Mente Jesus noe med det når han ikke gav ham noe navn, eller var det bare tilfeldig? Mente han å gjøre det klart for oss at han rett og slett ikke kjente ham?
Scary thought... Ble hvertfall en tankevekker for meg.
4 kommentarer:
Hehe, interessant poeng. Lasarus er faktisk den eneste skikkelsen i Jesu lignelser som har et navn. Bare for å gi deg noe mer å tenke på.
mm.. skal grunne på det.
Hmmm, du har kanskje et poeng der, Ingar. Er ikke helt sikker på om liknelser skal leses "sammen", men interessant. Dette skal jeg tenke litt på :-).
Ja, grunning er bra. Det gir godt gunnlag :-).
Heihei, eg såg denne posten, og tenkte eg skulle kome med nokre refleksjonar. Forresten var det mange fine bilete oppover her.
Ja. Kvifor heiter den fattige Lasarus og den rike...ingenting? I GT er det jo sterk tradisjon for at namn seier noko viktig om personen, namn er ikkje berre "namn", liksom. (Hallvard tyder "steinvoktar", det gjev ikkje særleg mykje meining i mitt liv. Kathrine, derimot, tippar eg tyder noko slikt som "rein" eller noko.
Uansett: Lasarus er eit namn som var svært vanleg på Jesu tid, jfr. hans ven Lasarus som blir vekt opp frå dei døde i Johs.evangeliet, kap 11. Lasarus tyder "Gud har hjulpe" eller "Gud er min hjelpar" eller noko slikt.
Eg tenker at det ligg ein bodskap i dette i likninga. For: I Lukas er det eit viktig poeng at det er den fattige som kjem best ut i møte med Gud. Fattig er ikkje fyrst og fremst å mangle pengar, men å vere trengande i møte med Gud. Men NB! I Lukas er det eit viktig, viktig poeng at den som faktisk har mykje pengar og er rik, veldig raskt vil tenke at han ikkje treng Gud.
Det er difor typisk den generelle bodskapen til Jesus i Luk at den rike mannen er namnlaus, men at den fattige har namnet "Gud hjelper". Det seier noko om at han sannsynlegvis har eit trengande forhold til Gud, og difor vert han også boren til Abrahams fang.
Den rike har nok med seg sjølv. Han har masse pengar, han treng ikkje Gud, han er dominert av Mammon, han har ikkje det sinnelaget som Gud Far har, han som villig gjev til alle og lét skapargåvene strøyme over rettferdige og urettferdige. Hadde han hatt eit rett forhold til Gud (d. e. vore hans barn) hadde han gjort det som faren hans gjer også.
Men den rike mannen er egoistisk, og tenker ikkje på fattige. Difor manifesterer hans handlingar at han ikkje har eit rett forhold til Gud. Dette vert i og for seg også poengtert seinare i likninga, når han avviser Moses og profetane.
Amen.
Legg inn en kommentar