fredag 27. april 2007

Syng, ja syng evangeliet!

Ja, det blir mye synging på en musikklinje.
Onsdag: Forlenget korøvelse pga plateinnspilling i helga. Øve på soloinnslag på rommet. Være med Ingrid på Dirty Dancing show (Da var det ikke vi som sang, da. Men det var sang der. Bl.a. She's like the wind og I've had the time of my life).
Torsdag: Ikke så mye synging, kanskje, men vi spilte med band i samspill. Jeg, Iren og Arnhild rocka samspillrommet med en nesten like god versjon av Something Special som BigBang. Jeg tror jeg skal satse på trommer eller bass, altså. Finnes det gøyere instrumenter!?! Ah, ah, ah. Ellers gikk dagen til øving på soloinnslag...
Fredag: Jorunn Alme (dirigenten vår) kom kl. 10, for vi (BM) skulle ha chapel i dag. Vi hadde tre korsanger og to allsanger som måtte varmes opp og øves inn siste biten, så der ble det en del synging. Etter lunch (som er rett etter chapel) er det skolekorøvelse. Så har vi direksjon, og man kan jo ikke dirigere uten at noen synger. Rett etter middag reiser vi til Holbergsplass for å begynne innspillingen. Og der blir vi nok til seine kvelden, tenker jeg. Vi har mye å gjøre :-).
Lørdag: Innspilling, innspilling, innspilling... Og møte på kvelden, kanskje?
Søndag: Ja, der fortsetter innspillingen, men soloinnslag denne dagen. Jeg tror kanskje jeg og gitarkameraten må øve litt til...
For et diggbart liv. Tenk å kunne gjøre dette alltid, da!! Det hadde vært livet, tror jeg. Å kunne synge, spille og opptre. Og forhåpentligvis glede andre og spre litt evangelie :-).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Kathrine så spennede med plateinnspilling,godt dere likte musikelen også. Nå skal det bli godt med helg i det fine været.Hilsen Erik

Ingar T. Hauge sa...

Gøyere instrumenter enn bass og trommer? Ikke mange, men i hvert fall piano og saksofon.

Nå ser vi i et speil, i en gåte, da skal vi se ansikt til ansikt.
Nå forstår jeg stykkevis, da skal jeg erkjenne fullt ut,
slik Gud kjenner meg fullt ut.
1 Kor 13,12