søndag 2. november 2008

Den store kino-dagen

1. november var det 50% av på alle kinoer. Dermed var det duket for kino-maraton.

En gjeng (med stadige utskiftninger) gikk sammen, og i løpet av dagen var det hele tre kino-turer som ble unnagjort. 
Billettene hadde vi bestilt på forhånd, så køen slapp vi billig unna. 

Kino-dagene er forseggjorte, og på dagens første kinotur - den Batman-film jeg ikke husker navnet på - var det utdeling av gratis godteri.
Andre kinotur - I et speil, i en gåte - begynte med loddtrekning på kinosetene. Noen heldige vinnere fikk med seg boken av Jostein Gaarder, som filmen er basert på.
Tredje tur - Tropic Thunder - begynte med en aldri så liten levende reklame for den nye 007-filmen som snart kommer. En fire-fem svartkledde skuespillere hadde en liten kampforestilling foran lerretet, og etterpå fulgte enda en loddtrekning. 

Men en kinodag kan ikke fullføres bare på kino. Også mongolsk restaurant fikk plass mellom Speilet og Tropene. Den asiatiske restauranten ligger i en av Karl Johans sidegater, og kan anbefales dersom man er glad i overraskelser, som når man tror man spiser kylling, men så er det en blomkål. Men jeg har vært der tre ganger, så de overraskelsene som skulle komme, blir lett overgått av resten av besøket.

Det ble tatt noen bilder denne kvelden, men de er litt intetsigende, så bloggen blir heller bildeløs denne gangen (også). Men om ikke så lenge kommer det nok noen bildeblogger, for de som heller liker illustrerte historier.

2 kommentarer:

Kjøde sa...

Steike heller, gikk glipp av kinodagen! Batman- the dark knight, som jeg forøvrig har sett to ganger på kino før i år, var helt klart min favoritt blant de du så, selv om tropic thunder hadde sine øyeblikk...

silje sa...

eg ønsker meg ein ILLUSTRERT KJÆRLEIKSHISTORIE!

Nå ser vi i et speil, i en gåte, da skal vi se ansikt til ansikt.
Nå forstår jeg stykkevis, da skal jeg erkjenne fullt ut,
slik Gud kjenner meg fullt ut.
1 Kor 13,12