torsdag 6. november 2008

Kanskje lysbilder og gamle suvernirer?

Det er mange ting man må gjøre i løpet av et liv. I dag er det siste dagen før eksamen.

I morgen tidlig, klokken halv 9, braker det løs. Da skal jeg fortelle eksaminator og sensor om alle misjonshistoriene jeg kan komme på i løpet av 20 minutter (og for å si det sånn - jeg tror ikke jeg trenger SÅ lang tid). 

Det er mange ting man kunne hatt lyst til å gjøre i løpet av et liv. I morra tidlig skal jeg opp til eksamen i misjonshistorie.

Klokken halv 9 braker det løs. Da kunne det vært veldig morsomt å møtt opp kl. 8, dekt bord og satt frem nytraktet kaffe og varme rundstykker. Men jeg tror det ville blitt tolket som juks. Men morsomt hadde det vært. Eller jeg kunne møtt opp med lysbildefremviser og vist bilder fra Afrikas bush-land. Noen kom bak-frem, og andre opp-ned. Og kanskje tatt med et spyd?

Det er mange ting man ikke har lyst til å gjøre i løpet av et liv. I morra har jeg misjonshistorie-eksamen. 

Trenger jeg si mer?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg stemmer for duk. Og boller!

Anonym sa...

Lykke til! :)

maria celine sa...

Jeg heier. Og minnes med gru. Lukka te! Og gratulerer med ny sivilstatus :)

Anonym sa...

hvorfor sier du det samme saa mange ganger??

Ruth sa...

misjonshistorie høres spennende ut :)
koss gikk eksamen?
du e søt :)

Kathrine Løsnesløkken sa...

Åh, Ruth, du er nå ganske søt, du og ;-).

Og eksamen gikk - som forventet. For å si det sånn, D gikk helt greit. Den kan matche kirkehistoriekarakteren min. Jeg har aldri vært særlig god i historie, rett og slett, om jeg kan si det sånn, og når forstyrrende elementer kommer inn i en god lesestim, har min historieforaktende personlighet lett for å gi etter og prioritere litt annerledes enn den egentlig burde... Men sånn kan det gå.

Hallvard sa...

Jeje. Det er mykje artig ein kan gjere i livet. Trikset er...uhhh...å gjere det.

Vil du feire nyttår i Vrådal, forresten? SJ er sjølvsagt også velkomen. Kjetil, Ingrid, Roger, Hans Olav, meg, Simon +++ er med.

Nå ser vi i et speil, i en gåte, da skal vi se ansikt til ansikt.
Nå forstår jeg stykkevis, da skal jeg erkjenne fullt ut,
slik Gud kjenner meg fullt ut.
1 Kor 13,12