fredag 11. juli 2008

Dårlig vær i dårlige klær

"Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær" er et av de dårligste uttrykkene jeg vet om. For dårlige klær finnes det plenty av. Men dårlig vær behøver likevel ikke være roten til alt ondt. For selv om ikke sola skinner, så kan smilet gjøre det, og da er ikke alt håp tapt.

Sommerferie kan brukes til så mangt, og jeg hadde tenkt å bruke denne fredagen på å utforske en liten del av min såkalte hjemby (eller hjemskog, mer nøyaktig). Planen var en koselig tur alene i skogen, med medbrakt matpakke, fotografering av alle mulige skoglige greier, og et forsøk på å bli kvitt leie "tan lines" (skiller) før et bryllup i slutten av juli. Men det gikk ikke helt som planlagt, selv om turen ikke ble ødelagt av den grunn.

Regnet høljet ned etter ca. en time, og jeg var gjennomvåt allerede, så det var ingen grunn til å snu. I stedet for å kaste inn håndkleet, tok jeg heller utfordingen på strak arm, og fortsatte min tur innover i Grimstads skoger.

2 kommentarer:

Roger Steinbakk sa...

thats the spirit!
du er blitt helt rå på skogstur!'
må få til mange nordmarka arrangement i oslo fremover!

Andreas sa...

Særs gode bilder Kathrine!

Nå ser vi i et speil, i en gåte, da skal vi se ansikt til ansikt.
Nå forstår jeg stykkevis, da skal jeg erkjenne fullt ut,
slik Gud kjenner meg fullt ut.
1 Kor 13,12