tirsdag 8. juli 2008

Offentlig besøk 1 - Skatteetaten

I løpet av oppveksten ble jeg oppdratt av et foreldrepar som prøvde sitt beste å forme meg etter samfunnets krav. Og på samme måte som "kniv-og-gaffel, Kathrine", kom "betale-skatt, Kathrine".

Jeg har ikke vært av de store skattebetalerne til nå, i og med at jeg ikke har vært den største utgiften inntektsmessig, men med fast jobb kommer fast inntekt, og også fast skatt. Det er en av livets store sammenhenger...

Et besøk på skatteetaten i Grimstad var alt som skulle til. Nå har jeg både skattekort og oversikt, og er mer eller mindre fornøyd med det. Jeg vet ikke helt hvor fornøyd en gjennomsnittlig person er med å betale skatt, men jeg er ganske fornøyd, da jeg fikk komme bak skranken og se på skattemannen som beregnet mine gyldne grunker, i tillegg til at min sivilstatus som 1-ugift ble avdekket på pc-skjermen. Alt disse skattemenneskene skal vite...

Nå som jeg er legal og ordentlig skattebetaler, er jeg ett skritt nærmere en voksen og ansvarlig borger i det norske samfunn. Ett skritt nærmere...

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Velkommen inn i det store skattebetaler-samfunnet ;)

Anonym sa...

ufatteli kjedeli..hvem gidder å skrive blogg om å få skattekort?? skriv noe gøyere..

Nå ser vi i et speil, i en gåte, da skal vi se ansikt til ansikt.
Nå forstår jeg stykkevis, da skal jeg erkjenne fullt ut,
slik Gud kjenner meg fullt ut.
1 Kor 13,12