tirsdag 25. mai 2010

Med ansiktet vendt fremover...

Da er mine dager talte (sånn i Fjellhaug- og Normisjonssammenheng), og jeg har hele fire skoledager igjen som Fjellhaug-student. Det er jo selvsagt en del fridager mellom disse, når jeg sier at jeg ikke slutter før 10. juni, men fire skoledager er det altså.

Samtidig renner sanden i Normisjonsglasset mitt ut, og jeg har 10 dager igjen ved pulten min, på kontoret mitt.

Det er litt trist å slutte, uansett hvordan man snur og vender på det. Plutselig er jeg ikke lenger teologistudent, og plutselig sitter jeg ikke på hovedkontoret til en av Norges misjonsorganisasjoner. Plutselig skal jeg begynne på nytt, og plutselig skal jeg faktisk gjøre noe helt annet!

Jeg gleder meg til å bli sykepleier. Jeg tror jeg kan trives med det. Jeg gleder meg til å bli pleieassistent også. Det blir jeg jo tross alt først. Det blir jeg allerede i begynnelsen av juli.

3 kommentarer:

Cathrine sa...

Kanskje litt vel drastisk å begynne innlegget med "Da er mine dager talte"?

Kathrine Løsnesløkken sa...

Hahaha, ja, det høres jo ut som et eller annet dødsbrev. Men det er det ikke :-D! I'll be back ;-).

Mariblom sa...

Det er så bra du vil bli sykepleier! Det tror jeg du virkelig passer til! Lykke til i innspurten på Fjellhaugen:)

Nå ser vi i et speil, i en gåte, da skal vi se ansikt til ansikt.
Nå forstår jeg stykkevis, da skal jeg erkjenne fullt ut,
slik Gud kjenner meg fullt ut.
1 Kor 13,12