tirsdag 22. juni 2010

En ny tid i nye sko


Da var siste dag som ansatt i Normisjon over. Med litt glede og litt vemod dro jeg fra Linstowsgate 3, og det ble det til at jeg måtte ut på trøsteshopping, som endte opp med en is-pustepause utenfor Stortinget.
Tiden i Normisjon har vært noe helt annet enn alt annet. Kontorarbeid er ikke særlig praktisk, bortsett fra de gangene man må tenke praktisk - men det er likevel ikke det samme. Å skulle tenke praktisk i teorien er egentlig håpløst, spør du meg.

Det jeg har kommet frem til i løpet av disse siste to årene, er at Normisjon er en fantastisk arbeidsplass, med utrolig mange gode kolleger, koselige kaffepauser og gode luncher fra "hjørnet". Jeg kommer til å savne det.

Nå gjør jeg meg klar for en tilværelse som sykepleierassistent og sykepleierstudent. Jeg tror det blir fint. Jeg er klar for å gjøre litt mer praktiske ting, og jeg har til og med skaffet meg nye sko til uniformen min! Er de ikke kule??

2 kommentarer:

Kæv sa...

Is er godt, og ja til trøsteshopping!! :) Det er ikke alltid like gøy når epoker i livet går mot en slutt, men så skjer det nye ting og du vil kose deg med alt som kommer til å skje!! Lykke til, vennen!

Mariblom sa...

Nydelige sko! Beboerne du skal jobbe med kommer til å digge de:)

Lykke til!

Nå ser vi i et speil, i en gåte, da skal vi se ansikt til ansikt.
Nå forstår jeg stykkevis, da skal jeg erkjenne fullt ut,
slik Gud kjenner meg fullt ut.
1 Kor 13,12