onsdag 8. september 2010

Søster Kathrine


Det er lite oppdateringer for tiden. Skrivekløen har lagt seg litt, og smaken på et liv som praktisk sykepleier har virkelig tatt form.

En ting kan jeg si: Jeg trives bedre enn jeg har gjort på mange år. (Stakkars Fjellhaug, det er ikke deres feil. Noen passer bare bedre til teoretiske utdannelser enn andre. Jeg er andre.)

Sykepleien er fantastisk, og jentegjengen i klassen har alle former og farger, landsdeler og bakgrunner. Det er en herlig gjeng, og når vi alle står i våre sykepleieuniformer, ser vi så snille ut som aldri før.

Samtidig tror jeg at utdannelsens fremtidige yrke krever en viss porsjon snillhet, tålmodighet, respekt og sosiale antenner. Derfor er det kanskje heller ikke så overraskende at det er veldig lett å komme i kontakt med mennesker, som man også liker!

Nei, folkens, dette er et av mine lurere valg i livet.


6 kommentarer:

Ingrid sa...

Godt at du trives og er fornøyd :)

Forresten: Du er kul :D

Andreas Nordbø Jørgensen sa...

Øving i korleis re opp ei seng? Trur forresten du har same uniformsoverdel som meg, ser heilt lik ut ;-)

Kathrine Løsnesløkken sa...

Stemmer, det ;-). Reing av seng. Jeg er dritgod :-P. Ellers har jeg classic overdel (altså ikke norsk standard). Den er litt i overkant gjennomsiktig, så jeg håper det blir lite vannsøl fremover. Da kan det bli litt wet-t-shirt contest liknende tilstander :-P.

Anonym sa...

Sykepleien er et supert og variert fag og yrke!
Lykke til sier mamma

Birgitte sa...

Du må blogge mer, Kathrine! :)

Anonym sa...

Oj, I really didn't know! Kult at du går sykepleien! Grats!

Nå ser vi i et speil, i en gåte, da skal vi se ansikt til ansikt.
Nå forstår jeg stykkevis, da skal jeg erkjenne fullt ut,
slik Gud kjenner meg fullt ut.
1 Kor 13,12