onsdag 13. oktober 2010

Geocaching

Den nye aktiviteten:

GEOCACHING

Eller, enklere sagt:

SKATTEJAKT

Da jeg var liten lagde vi en god del skattekart som vi farget brunt med både sand og tegnestifter, og som vi brant i kantene. Det trenger vi ikke gjøre lenger.

Den verdensvide aktiviteten innebærer et gps-kart, hvor man får et mål på et kart, og man skal følge retningen for å finne frem til. Ved målet vil man finne en skatt av ukjent størrelse, og en bok hvor man skriver navn og dato i. Skatten består av ting folk som har funnet plassen før, har lagt igjen. Opplegget er at hvis man vil, kan man ta en ting, og legge igjen en annen ting. Som et slags bytte.

Nå er det ikke akkurat masse verdifulle ting man finner der, men skattejakt er morsomt likevel.

Jeg og Svein Jarle fant i dag skatten gjemt i taket på en telefonkiosk. Så mange som 2000 poster finnes i bare Oslo-området! Det visste du ikke, tenker jeg, at det var så mange gjemte skatter rundt omkring. Du har helt sikkert gått forbi mange. For eksempel den som ligger gjemt utenfor Ullevål Stadion.

Dette er nok en noe nerdete aktivitet, siden den innebærer en gps, men jeg synes det er veldig kjekt likevel, jeg.

Ingen kommentarer:

Nå ser vi i et speil, i en gåte, da skal vi se ansikt til ansikt.
Nå forstår jeg stykkevis, da skal jeg erkjenne fullt ut,
slik Gud kjenner meg fullt ut.
1 Kor 13,12